۱۳۹۰ شهریور ۱۴, دوشنبه

مفهوم یک آغاز

عکس ها از عباس کیارستمی
من با استعداد بودم . یعنی هستم .
 بعضی وقت‌ها به دست‌هایم نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم که می‌توانستم پیانیست بزرگی بشوم .
 یا یک چیز دیگر . ولی دست‌هایم چه کار کرده اند ؟ یک جایم را خارانده‌اند ،
چک نوشته‌اند ، بند کفش بسته‌اند ، سیفون کشیده‌اند و غیره .دست‌هایم را حرام کرده‌ام .
همین‌طور ذهنم را...!    
عامه‌پسند/چارلز بوکوفسکی


فرزندم اگر دختر باشی بایدخیلی بجنگی تا بتوانی بگویی که آنروز که حوا سیب ممنوعه را چید گناه بوجود نیامد.
آنروز یک فضیلت پر شکوه به دنیا آمد که به آن نافرمانی میگویند. وبالاخره باید خیلی بجنگی تا ثابت کنی که درون اندام گرد
و نرمت چیزی به اسم عقل وجود دارد که باید به ندای آن گوش داد. مادر شدن حرفه نیست. وظیفه هم نیست.
فقط حقی است از هزاران حق دیگر. از بس این فریاد را میکشی خسته میشوی. و اغلب، تقریبا همیشه شکست میخوری.
ولی نباید دلسرد شوی. مبارزه بمراتب زیباتر از خود پیروزی است. وقتی پیروز میشوی یا به مقصد میرسی،
 تازه احساس خلا عجیبی میکنی. وبرای اینکه خلا موجود را دوباره پر کنی باید دوباره راه بیفتی و هدف های تازه بیافرینی."
نامه به کودکی که هرگز زاده نشد   اوریانا فالاچی

مغز یک آدم سالم مانند یک فیلتر‌ عمل می‌کند.
 این فیلتر جلوی ورود ۹۹ در صد از همه‌ی آن چیزهایی را که هر روز می‌بینیم و می‌شنویم، می‌گیرد،
وگرنه آدم دیوانه می‌شود. بنا براین آدم‌های دیوانه چیزهایی را می‌بینند
و می‌شنوند که آدم در حالت عادی متوجه آنها نمی‌شود.
آثار هنری بر پایه‌ی جنون بنا می‌شوند، آنها چیزهایی را بیان می‌کنند که معمولاً از آنها غفلت می‌‌کنیم.
گفت‌وگو با فیلمساز جنجالی لارس فون تریر


در دنیا هیچ چیز ناراحت تر کننده تر از نگران استعانت مالی بودن نیست.
من از آن هایی که پول را حقیر می شمرند خیلی بدم می آید.
این ها یا ریاکارند یا احمق. پول مثل حس ششم می ماند که اگر نباشد آن پنج حس دیگر هیچ سودی ندارند.
تنها چیزی که انسان باید از آن مواظبت کند آن است که انسان دخل و خرجش یکسان باشد،
 دیناری بیش از آن که عایدش می شود خرج نکند...!              پای بندی های انسانی / سامرست موام  

هیچ نظری موجود نیست: